Reklama na Instagramie

Instagram to jedna z najpopularniejszych platform social media na świecie. Według statystyk Statista, Instagram ma ponad 1 miliard miesięcznych aktywnych użytkowników, a liczba ta stale rośnie. To sprawia, że jest to atrakcyjny kanał reklamowy dla marketerów chcących dotrzeć do globalnej grupy odbiorców. Istnieje jednak wiele błędnych przekonań na temat tego, jak działa reklama na Instagramie i jakich wyników możesz oczekiwać od swoich kampanii. W tym artykule odpowiemy na wszystkie te pytania i jeszcze więcej!

Spojrzenie na korzyści płynące z korzystania z reklam na Instagramie

Wiemy, że korzyści z używania reklam na Instagramie są liczne. Mogą one zwiększyć świadomość marki, napędzić ruch na stronie internetowej, zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie, a nawet poprawić lojalność klientów. Ale jak właściwie mierzymy te korzyści?

Polubienia Instagram

Ile kosztuje reklama na ig?

Koszt reklamy na Instagramie może się różnić w zależności od grupy docelowej i tego, ile chcesz wydać. Ogólnie rzecz biorąc, im bardziej szczegółowo określisz swoją grupę docelową, tym więcej będzie kosztować dotarcie do nich. Na przykład, jeśli chcesz reklamować coś takiego jak „buty damskie” lub „trampki” i tylko kobiety w wieku od 18 do 25 lat, to prawdopodobnie będzie drogie, aby reklamować w ten sposób, ponieważ nie ma tak wielu ludzi, którzy pasują do tej kategorii (zwłaszcza na platformie takiej jak Instagram, gdzie ludzie są zazwyczaj młodsi). Jednakże, jeśli zamiast tego były sprzedaży produktu, który jest skierowany do wszystkich, takich jak okulary przeciwsłoneczne lub kapelusze, to prawdopodobnie będzie tańsze, ponieważ istnieje więcej potencjalnych klientów w tym zakresie, który może potencjalnie zobaczyć swoją reklamę i kliknij na swojej stronie internetowej / stronie sklepu.

Jak działa reklama na Instagramie?

Aby rozpocząć reklamę na Instagramie, będziesz musiał stworzyć kampanię. Możesz ją nazwać jakkolwiek zechcesz, a następnie wybrać grupę docelową, która zobaczy Twoje reklamy. Będziesz mógł również wybrać jeden z trzech różnych typów reklam:

  • Photo Ads: Duże obrazy wizualne, które pojawiają się na środku ekranu z podpisem pod nimi
  • Video Ads: Filmy odtwarzane są na pełnym ekranie, ale można je wyciszyć stukając w nie lub zamknąć stukając poza nimi
  • Carousel Ads: Są one podobne do Photo Ads, ale mają wiele obrazów ułożonych razem w poziomym rzędzie

Jak reklamować się na Instagramie?

  • Tworzenie reklamy na Instagramie jest łatwe. Możesz użyć aplikacji Instagram lub Ads Manager, aby stworzyć reklamę od podstaw lub użyć jednego z ich szablonów.
  • Aby rozpocząć, wystarczy zalogować się na swoje konto i wybrać opcję reklamowania z poziomu aplikacji.
  • Następnie zostaniesz przeprowadzony przez szybki samouczek na temat działania reklam i tego, co możesz z nimi zrobić. Jest to również miejsce, gdzie będzie skonfigurować swoje dane dotyczące płatności, kiedy przychodzi czas, aby zapłacić za reklamy. Po tym, wybierz swój cel (zaangażowanie lub konwersje), grupę docelową, budżet i harmonogram przed uderzeniem „Utwórz”! Proces tworzenia reklam na Instagramie trwa zaledwie kilka minut – i jeśli wszystko pójdzie dobrze, powinieneś zobaczyć wyniki szybko też – zwłaszcza jeśli są one skierowane poprawnie!

Czy Instagram płaci za wyświetlenia?

Instagram nie jest platformą typu pay per click. Nie zapewnia użytkownikom opcji zakupu reklam, które skutkują kliknięciami, wrażeniami, widokami lub leadami (lub czymkolwiek podobnym).

Chociaż może wydawać się mylące, że nie ma sposobu na bezpośrednie zmierzenie wartości Instagrama, możesz zamiast tego użyć narzędzi innych firm, takich jak Google Analytics lub Facebook Ads Manager. Te platformy pomogą Ci zrozumieć, kiedy ludzie klikają z Twoich postów na Instagramie i ile osób podejmuje na nich działania (np. śledzi Twoją stronę).

W jakich godzinach najlepiej publikować na Instagramie?

Najlepsze czasy na zamieszczanie postów na Instagramie to godziny między 9 a 10 rano oraz 4 a 5 po południu – wynika z analizy agencji content marketingowej Fractl obejmującej 1 milion postów z 2018 roku autorstwa ponad 5 000 marek.

Firma stwierdziła, że posty między tymi godzinami otrzymały najwyższy wskaźnik zaangażowania (1,2%), a także znacznie większy zasięg niż inne pory dnia: Posty opublikowane o godzinie 15:00 miały na przykład średni wskaźnik zaangażowania na poziomie 0,8% i docierały średnio do około 2 200 osób na post; z drugiej strony, te udostępnione o godzinie 14:00 były widziane przez średnio ponad 6 800 osób na post ze wskaźnikiem zaangażowania na poziomie około 0..9%.

Jak promować swoją markę na Instagramie?

  • Jak promować swoją markę na Instagramie?
  • Stwórz historię marki (brand story)
  • Create a hashtag
  • Użyj reklam na Instagramie
  • Użyj Instagram Insights, aby śledzić swoją wydajność i wprowadzić odpowiednie poprawki.
  • Wykorzystaj influencerów, aby rozprzestrzenić słowo o swoich produktach / usługach.
  • Spróbuj płatnych mediów, jeśli jest to w ramach budżetu Twojej firmy. Możesz użyć Facebook Ads lub Twitter Ads jako przykład tego, jak działają płatne media!

Ile trwa weryfikacja reklamy na Instagramie?

Po przesłaniu reklamy do zatwierdzenia, zajmie to około tygodnia, aby Instagram zweryfikował Twoją reklamę. Jest to proces ręczny, więc nie ma sposobu, aby go przyspieszyć.

Podczas oczekiwania na weryfikację, choć, oto kilka wskazówek, które mogą pomóc, jak zaplanować swój budżet:

  • Należy pamiętać o tym, że marki z mniejszą liczbą zwolenników potrzebują więcej wrażeń, zanim zobaczą jakiekolwiek zaangażowanie lub sprzedaż z ich reklam. Jeśli jesteś małą firmą lub dopiero zaczynasz na Instagramie, rozważ użycie sponsorowanych postów (które mogą być skierowane do konkretnych użytkowników), dopóki nie zdobędziesz wystarczająco dużo zwolenników, aby organiczne posty były bardziej skuteczne niż płatne.
  • Rozważ uruchomienie dwóch kampanii jednocześnie – jednej organicznej i jednej płatnej – aby porównać, jak każdy z nich działa pod względem ROI i wskaźnika zaangażowania w czasie; pomoże to określić, czy warto zainwestować więcej pieniędzy w reklamę na Instagramie, czy zamiast tego miałoby sens skupienie się wyłącznie na wzroście organicznym poprzez wysokiej jakości treści.

Jak zrobić reklamę na story?

Podobnie jak w przypadku każdego innego rodzaju reklamy Instagram, pierwszym krokiem jest stworzenie ogłoszenia historii. Jest to zasadniczo szkic dla twojego ogłoszenia, które możesz edytować i poprawiać przed popełnieniem go przez stworzenie rzeczywistego ogłoszenia historii.

Aby utworzyć ogłoszenie historii:

  • Prześlij film o długości do 60 sekund (jeśli jest krótszy niż 15 sekund, kliknij „Prześlij film”).
  • Dodaj nakładkę tekstową (opcjonalnie) i wybierz jeden z pięciu różnych stylów, jeśli chcesz tekst w swoim filmie. Następnie dodaj jakiś tekst lub emoji (lub oba).
  • Dołącz do dwóch linków jako część swojego postu. Możesz także użyć hashtagów lub naklejek tutaj; sprawdź [przewodnik Instagrama](https://helpcenter.instagram.com/309059718087196/) na temat dodawania linków i naklejek w ramach reklam stories, jeśli chcesz więcej informacji).

Po wszystkie edycji jest zrobione, kliknij „Confirm” w lewym dolnym rogu strony, a następnie wybierz publiczność z tych dostępnych na podstawie demografii lub zainteresowania, które są prawdopodobnie zaangażować się w treści w oparciu o przeszłe zachowanie, jak określono przez algorytmy Facebook- będziesz miał dostęp do wglądu o tym, kto oglądał / przewijane przeszłości każdego elementu treści w całym ich życia, które mogą pomóc informować przyszłych postów

Podsumowując, warto zainwestować w reklamy na Instagramie, ponieważ zapewniają one świetny sposób na dotarcie do grupy docelowej i dają dostęp do dużej puli potencjalnych klientów. Jedynym minusem jest to, że wiele osób nadal nie wie, jak skutecznie z nich korzystać, więc mogą nie konwertować dobrze na sprzedaż lub leady. Jeśli jednak zastosujesz się do naszych wskazówek, jak reklamować się na Instagramie, wtedy będzie to łatwiejsze dla Twojej firmy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Usługi social media
Polubienia strony Facebook

Im więcej polubień na stronie lub grupie na Facebooku, tym więcej osób będzie zainteresowanych Twoimi treściami. I tutaj możesz użyć tych 3 prostych sposobów na zwiększenie liczby polubień Twojej witryny: 1. Publikowanie wysokiej jakości treści 2. Angażowanie się w obserwujących i fanów 3. Promowanie treści na innych platformach społecznościowych, takich jak Instagram i Twitter

Wyświetlenia YouTube

Reklamy w YouTube to świetny sposób na dotarcie do grupy docelowej. Może być używany zarówno do celów osobistych, jak i biznesowych. Możesz go również użyć do promowania swojego produktu lub usługi, a także do zwiększania popularności swojej marki.

Obserwujący (followers) Instagram

Media społecznościowe to najpopularniejszy sposób komunikacji z klientami i potencjalnymi klientami. Może być używany do marketingu, obsługi klienta lub po prostu ogólnej komunikacji.

Like Instagram

Użyj kodu socialmedia7%kupon aby otrzymać rabat!