Audyt social media – czym jest i jak go przeprowadzić?

Audyt mediów społecznościowych to kompleksowa analiza wszystkich treści, aktywności i osób związanych z Twoją marką we wszystkich kanałach mediów społecznościowych. Jest to ważny krok w każdej strategii mediów społecznościowych i może pomóc Ci uzyskać wyraźniejszy obraz tego, jak Twoja firma korzysta z mediów społecznościowych, jakie treści działają dobrze i kto tworzy Twoją publiczność.

Dlaczego warto wykonać audyt social mediów?

Aby jak najlepiej wykorzystać swoje platformy social media, musisz wiedzieć, co działa, a co nie. Audyt mediów społecznościowych dostarczy Ci wglądu w Twoje obecne poziomy zaangażowania i jak możesz je poprawić.

Być może zastanawiasz się: dlaczego ważne jest, aby znać swoje statystyki mediów społecznościowych? W jaki sposób znajomość moich liczb może pomóc mi w zwiększeniu liczby odbiorców? Odpowiedź jest prosta: udana marka ma strategię dla każdej platformy, z której korzysta. Oznacza to zrozumienie, gdzie twoja publiczność spędza czas online, kim są (demografia), ile mają zwolenników lub polubień, kogo śledzą lub lubią z powrotem, itd.

Czym jest audyt social mediów?

Audyt mediów społecznościowych to proces oceny kont firmy w mediach społecznościowych. Pomaga zidentyfikować mocne i słabe strony obecności w mediach społecznościowych, a także pomaga opracować strategie jej poprawy.

Jak przeprowadzić audyt social media?

Aby rozpocząć, będziesz musiał przeanalizować własne dane.

  • Przejdź przez wszystkie swoje profile w mediach społecznościowych i porównaj je, patrząc na wskaźniki zaangażowania i współczynniki konwersji.
  • Użyj narzędzia takiego jak wtyczka Social Crawlytics dla WordPressa (darmowa) lub Google Analytics (płatna), aby zobaczyć, ilu odwiedzających pochodzi z każdego kanału i jakie treści działają dla Ciebie najlepiej.

Następnie będziesz chciał przeanalizować dane swoich konkurentów:

  • Dowiedz się, z których sieci korzystają najczęściej, sprawdzając ich profile w narzędziach takich jak BuzzSumo lub Quicksprout (oba darmowe).
  • Spójrz na ich posty, które otrzymują najwięcej interakcji lub udziałów za pomocą BuzzSumo PPC lub Quicksprout Content Popularity Score (oba darmowe).

Przed przeprowadzeniem audytu powinieneś również ocenić swoje cele i cele:

  • Co próbujesz osiągnąć? Czy chcesz mieć więcej sprzedaży? Większy ruch na stronie? Większą świadomość marki? Kiedy już to wiesz, łatwiej będzie określić, jak najlepiej nadać priorytet kanałom mediów społecznościowych podczas oceny wyników z różnych kampanii online w czasie.

Jak przygotować się do audytu social media?

Aby przeprowadzić audyt mediów społecznościowych, musisz najpierw zrobić listę wszystkich swoich kont w mediach społecznościowych. Możesz to zrobić, zapisując nazwę każdej platformy, z której korzystasz, lub tworząc spis w arkuszu kalkulacyjnym.

Kiedy już masz swoją listę zrobioną i gotową, nadszedł czas, aby zbadać najbardziej popularne platformy mediów społecznościowych. Możesz zacząć od przyjrzenia się liczbie followersów na każdym koncie:

  • Facebook – 1 miliard osób to aktywni miesięczni użytkownicy
  • Instagram – 700 milionów codziennych aktywnych użytkowników
  • Twitter – 336 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.

Po sprawdzeniu tych statystyk i tego, ile osób z nich korzysta (i jak często), czas nauczyć się, jak uzyskać dostęp do analityki każdej platformy, abyś mógł zbierać dane o swoich odbiorcach:

Zalety audytu social media

Audyt mediów społecznościowych może pomóc Ci zidentyfikować możliwości rozwoju, jak również zdefiniować i lepiej zrozumieć swoją publiczność. Audyty są również świetnym sposobem na ustalenie celów i założeń, zwiększenie świadomości marki, pokazanie ROI i nie tylko.

Istnieje wiele korzyści z przeprowadzenia audytu mediów społecznościowych w Twojej firmie. Oto, jakie są:

  • Będziesz w stanie znaleźć możliwości rozwoju w obszarze marketingu w mediach społecznościowych.
  • Dowiesz się, jak lepiej współdziałać z klientami lub klientami dzięki wykorzystaniu narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics
  • Będziesz miał pojęcie, gdzie stoisz wśród konkurencji pod względem zaangażowania (liczba osób, które weszły w interakcję z ich treścią)

 Kiedy warto przeprowadzić audyt?

  • Chcesz zmierzyć sukces swojego marketingu w mediach społecznościowych.
  • Chcesz wiedzieć, jak poprawić swój marketing w mediach społecznościowych.
  • Chcesz dowiedzieć się, jak Twoi konkurenci radzą sobie w mediach społecznościowych.
  • Chcesz sprawdzić, czy Twój marketing w mediach społecznościowych jest skuteczny, czy nie, a jeśli tak, to jak skuteczny jest w porównaniu z innymi firmami w tej samej branży (a jeszcze lepiej: jakie są pewne kluczowe rzeczy, które odróżniają Cię od nich)?
  • I wreszcie, być może najważniejsze dla firm i organizacji: Czy otrzymujemy dobry zwrot z inwestycji z naszych wysiłków w mediach społecznościowych?

W końcu, nie ma twardych i szybkich zasad, kiedy przeprowadzić audyt mediów społecznych. Jednakże, jeśli czujesz się trochę zagubiony w swojej strategii mediów społecznych, może to być czas, aby podsumować, co działa, a co nie. Jeśli okaże się, że zmagasz się z jakąkolwiek częścią strategii – czy to tworzenie treści, czy zaangażowanie – może być warto zrobić kilka badań, jak inni podchodzą do własnych wysiłków. Audyt mediów społecznych jest również przydatna, gdy dokonywania dużych zmian lub zaczynając świeże z nowych kont; w ten sposób, nie trzeba wymyślać koła na nowo!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Usługi social media
Polubienia strony Facebook

Im więcej polubień na stronie lub grupie na Facebooku, tym więcej osób będzie zainteresowanych Twoimi treściami. I tutaj możesz użyć tych 3 prostych sposobów na zwiększenie liczby polubień Twojej witryny: 1. Publikowanie wysokiej jakości treści 2. Angażowanie się w obserwujących i fanów 3. Promowanie treści na innych platformach społecznościowych, takich jak Instagram i Twitter

Wyświetlenia YouTube

Reklamy w YouTube to świetny sposób na dotarcie do grupy docelowej. Może być używany zarówno do celów osobistych, jak i biznesowych. Możesz go również użyć do promowania swojego produktu lub usługi, a także do zwiększania popularności swojej marki.

Obserwujący (followers) Instagram

Media społecznościowe to najpopularniejszy sposób komunikacji z klientami i potencjalnymi klientami. Może być używany do marketingu, obsługi klienta lub po prostu ogólnej komunikacji.

Like Instagram

Użyj kodu socialmedia7%kupon aby otrzymać rabat!